یک لحظه ترسناک قبل از انتشار محتوا درست زمانی است که صدای ضعیفی در سر شما میپرسد، “آیا این اصلا خوب است؟”
“خوب” فقط یک کلمه توصیفی است؛ محتوای شما باید موثر، متمرکز، روشن، و با ارزش مرتبط باشد.
فکر کردن درباره آن کم نیست، پس ما به شما کمک میکنیم.
انتشار محتوا عالی
در این مطلب لیستی از محتوا “ضروری” را در کنار هم قرار میدهد که به شما کمک خواهد کرد تا اطمینان پیدا کنید، که هر نوع محتوایی که ایجاد میکنید، خوب نیست بلکه عالی است.
بنابراین قبل از اینکه دکمه ” انتشار محتوا ” را بزنید، این لیست را خودتان بررسی کنید:
۱. آیا هدف محتوای خود را اجرا کردهاید؟
لویس کارول مینویسد: ” اگر نمیدانید کجا میخواهید بروید، هر جادهای شما را به آن نقطه میرساند.”
پس قبل از آنکه یک کلمه بنویسد، هدفی برای این محتوا انتخاب کنید.
آیا سعی میکنید تا چشم اندازهایی درباره استفاده از محصول خود آموزش دهید. عملکرد جدیدی را معرفی کرده و آن را توضیح دهید.
یا عملکرد خودتان را با مقایسه با محصولات رقیب خود نشان دهید و تصورات غلط درباره برند خود را رد کنید؟
هر چیزی را که لازم است بدانید و اینطور است که در مسیر خود خواهید ماند.
۲. آیا محتوای شما به چالشها، فشارها، سوالات و یا نقاط درد شما پاسخ میدهد؟
به عنوان بخشی از یک استراتژی تولید محتوا، شما بایستی درک عمیق از این که حل چه مشکلاتی در چشم انداز شما وجود دارد.
که آن را به سمت نوشتن و انتشار محتوا و یافتن راه حل هدایت میکند داشته باشید.
ممکن است چندین چالش یا تعداد کمی وجود داشته باشد، اما محتوای شما باید حداقل در هر بخشی یکی را شامل بشود.
۳. آیا محتوا بازتاب وضعیت فعلی هدف شما و بازار فعلی است؟
قبل از انتشار محتوا توجه کنید، هم موضوعی که انتخاب میکنید و هم محتوای آن باید نشان دهنده آگاهی شما از هر گونه باور، سو برداشت، نگرش، موانع یا اعتراضی باشد.
که در مورد محصول یا مارک شما وجود دارند و همچنین فاکتورهای بازاریابیای که ممکن است بر هدف شما تاثیر بگذارند.
یک استراتژی محتوایی خوب همه این ها را طرح ریزی کرده و به عنوان راهنما عمل میکند.
۴. آیا موضوع شما برای ارائه ارزش به اندازه کافی خاص است؟
یا شما را در خطر جدایی بخشی از بازار هدف خود قرار دهد؟ مثلا اگر شما استخر شنا میفروشید، بر روی یک بخش تمرکز کنید و بگویید: “بهترین گزینه برای حیاط های خاکی با شیب شدید ،” شما فورا به اکثر مخاطبین خود نامربوط به حساب میآیید.
اما “استخر مناسب برای انواع مختلف حیاط” به احتمال زیاد نتیجهی جستجوی بخش وسیعتری از جامعه هدف خود خواهید بود.
۵. آیا محتوای شما به تقویت موقعیت یابی شما کمک میکند؟
اگر به فرض دی جی کالا را در بازاریابی محتوا در نظر بگیریم، انتظار دارید که هر بخش از محتوای آن به طریقی از شما حمایت کرده.
و تصویر آنها را با محتوا به عنوان فروشگاه اینترنتی، با هزینه های پایین بزرگ نماید.
۶. آیا این برنامهی شما درست بازتاب دهندهی برند شماست؟
اگر استراتژی محتوا دارید، آیا بازتاب برند خود را غیررسمی و مردمی میدانید؟ یا حتی حمایتی و مراقبتی؟ یا ازخودراضی و اهانتآمیز؟
خوانندگان باید “این را در نسخه شما” ببینند. علاوه بر این، کار شما باید به گونهای نوشته شود که برای خوانندگان مناسب یاشد.
و با استفاده از زبان بومی آنها، محتوایی مناسب برای گرفتن تصمیم خرید به حساب آید.
۷. آیا شکل محتوای (ویدئو، وبلاگ، eBook و غیره)”متناسب با اطلاعاتی که میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید هست؟
تصدیق ضمانت برای مشتریان تقریبا همیشه با ویدئو انجام میشود. مشاهده یک رویداد اخیر مربوط به صنعت شما برای یک وبلاگ بهترین کار است.
افزودن عمق بیشتر به محتوا به یک eBook یا مقاله سفید نیاز دارد، تا به طور کامل موضوع را بررسی کند.
از قالبی که بیشترین تاثیر را دارد استفاده کنید و آن را راحتتر بیان کنید تا قابل درک شود.
۸. کدام بخش از فروش محتوای شما بسیار مناسب است؟
بالا (اطلاعات پایه)، میانی (عمیقتر و اغوا کننده)، یا پایین (محتوایی که به چشم انداز کمک میکند تا چند ترفند را به کار ببندید)؟
به عنوان راهنما یا صفحه انعام در پایین مدل قیف استفاده نکنید.
این جایی است که شما قرارداد را با یک چشمانداز آماده برای خرید مهر و موم میکنید.
هر بخش از محتوا یک هدف دارد، و آن هدف باید نشان دهد که چشمانداز چیست و برای تصمیمگیری به آن نیاز دارند.
۹. آیا هدف شما میتواند روی محتوا عملا اثر کند؟
در هر بخش از محتوا، فعالیت آن بخش را در نظر بگیرید. از بیننده بخواهید که اطلاعات بیشتری را درخواست کند.
محتوای مرتبط را دانلود کند، از طریق رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارد … هر چیزی که چشم اندازتان در آینده را بیشتر میکند.
همیشه اشتراک بگذارید و لینکها را برای رسانههای اجتماعی دنبال کنید تا چشم اندازه شما بتواند به گسترش سخنانتان کمک کند.
۱۰. آیا هدف شما آنلاین پیدا میشود؟
آیا شما کلمات کلیدی و فراداده مناسب را در محتوای خود گنجانده اید؟
به شما دروغ گفتم. یک مورد دیگر هم هست (“ده”به عنوان یک سرخط خیلی بهتر به نظر میرسد).:
۱۱. آیا جامعه هدف شما به آسانی میتواند محتوای شما را بخواند؟
آیا شما به طور واضح و دقیق نوشتهاید؟ آیا در نگارش در موقعیت های مناسب از بولت بهره برده اید؟ آیا محتوای شما به اندازهی کافی تازه، خوش و خودمانی است؟
یک استراتژی محتوای کامل و متفکرانه بخشی مهم از موفقیت بازاریابی طولانی مدت است.
حالا می توانید با خیال راحت روی دکمه ی ” انتشار محتوا ” را بفشارید.